SÅ GÅR DET TILL
BOKA
Vänligen skicka ett mail via kontaktformuläret där vi gärna vill höra mer om dina önskemål, datum för bokning samt dina tankar kring vad du skulle vilja hyra. Vi kommer kort därefter att återkoppla till dig med ett bokningsförslag. Titta noggrant igenom detta så att allt stämmer och bekräfta därefter din bokning. Du finner vårt sortiment samt vår prislista här. Priserna är inklusive moms. Ökning av beställning kan göras så länge det finns lediga artiklar.
HYRESPERIOD, UPPHÄMTNING OCH ÅTERLÄMNING
Normal hyresperiod är tre dagar; upphämtningsdag, användningsdag, returdag. Godset hämtas upp och återlämnas hos oss i Gäddeholm, Västerås. Vi kan eventuellt leverera godset samt hjälpa till att duka mot en kostnad. Återlämning av gods sker mellan kl. 09.00-12.00 på returdagen. Om godset inte återlämnas på returdagen sker debitering löpande tills dess att godset är återlämnat. Om ni önskar att hyra porslinet längre går det bra att kontakta oss för offert.
BETALNINGSVILLKOR OCH AVBOKNING
Betalning sker mot faktura som vi skickas efter att godset är återlämnat.
Vid avbokning 45 dagar innan upphämtning debiteras ingen avbokningsavgift. 50% av ordervärdet debiteras vid avbokning som sker 7-44 dagar innan hyrestillfället, därefter debiteras 100% av ordervärdet.
DISKNING AV GODS
En av många härliga fördelar med att hyra porslin från oss är att vi sköter disken så att du kan fokusera på roligare saker! Diskning samt tvätt av linne ingår i priset. Matrester skrapas dock bort från tallrikarna med medföljande skrapa och finns det rinnande vatten sköljs godset av. Om det finns möjlighet att på plats diska godset i diskmaskin så är det okej.
SKADAT ELLER SAKNAT GODS
Om ett gods skadas eller går sönder är det viktigt att ni meddelar detta till oss direkt. Om något gods saknas eller skadas debiteras du som kund för detta. Vi accepterar inga anmälningar av skadat gods vid leverans efter användningstillfället. Det skadade godset återlämnas med övrigt porslin vid återlämningstillfället.